سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیای اطلاعات علمی
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]

نوشته شده توسط:   میلاد محمود آروین رضائ الان اختر  

جمعه 87 مرداد 18  7:16 عصر

                                      ساخت سلاح دریایی فوق مدرن

سلاح دریایی
اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که طی آن از ساخت یک سلاح فوق مدرن دریایی خبر داد، بازتاب وسیعی در رسانه‌های عربی منطقه داشته به طوری که تیتر اول رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیره به بازتاب خبر ساخت سلاح فوق مدرن پرداخت و در ادامه اعلام این خبر را با آنچه که پایان مهلت پاسخ ایران به پیشنهادات گروه 1+5 خواند، مرتبط دانست.

این پایگاه خبری نوشت: در کمتر از دو روز از پایان مهلت شش کشور بزرگ به ایران برای توقف برنامه‌های غنی سازی اورانیوم در مقابل تعلیق اعمال مجازات‌های جدید علیه این کشور، رسانه‌های رسمی ایران امروز اعلام کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سلاح دریایی جدیدی را آزمایش کرده که برد آن به 300 کیلومتر می‌رسد.

خبرگزاری فرانسه با انعکاس این خبر تلاش کرد که توانمندی‌های ایران در زمینه نظامی را کم اهمیت جلوه بدهد.

خبرگزاری "رویترز" نیز امروز به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز از یک سلاح دریایی خبر داده که ممکن است هر ناوی را در شعاع 300 کیلومتر نابود کند.

این خبرگزاری غربی که تلاش داشت آزمایش این سلاح جدید را به پرونده هسته‌ای ایران ربط دهد، نوشت انتظار می‌رود که این خبر تنش در برنامه هسته‌ای ایران با غرب را بیشتر کند.

ساخت سلاح فوق مدرن دریایی در خبرگزاری "وام" امارات نیز بازتاب داشت و نوشت: ایران سلاح دریایی جدیدی را با برد 300 کیلومتر با تکنولوژی بوی آزمایش کرد که می‌تواند شناورها و کشتی‌های جنگی دشمن را در صورت ورود به آب‌های منطقه‌ای هدف قرار دهد.

پایگاه خبری "القنات" نیز با انعکاس این خبر، این سلاح را یک اژدر دریایی با برد 300 کیلومتر نام برد که می‌تواند هر کشتی را در شعاع 30 کیلومتر هدف قرار دهد.

پایگاه خبری "ایلاف" نیز با اشاره به اعلام ایران که سلاح جدید دریایی آزمایش کرده، پیش بینی کرد که اعلام این خبر تنش بین ایران با غرب را بر سر برنامه‌های هسته‌ای ایران تشدید ‌کند.

خبرگزاری روسی "نووستی" با انعکاس این خبر با اشاره به برد 300 کیلومتری این سلاح نوشت: تکنولوژی این سلاح کاملا بومی است و این فناوری کاملا مدرن تاکنون توسط هیچ کشوری به کار گرفته نشده است.

پایگاه خبری "المحیط" نیز با درج این خبر به نقل از خبرگزاری فارس، نوشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوعی سلاح ضد دریایی را آزمایش کردند که برد آن به 300 کیلومتر می‌رسد و این توانایی را دارد که شناور و ناوهای دشمن در صورت ورود به آب‌های منطقه‌ای را مورد هدف قرار دهد.

شبکه خبری العربیه نیز ضمن بازتاب این خبر به نقل از محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت : هیچ شناوری در صورت نزدیکی به مرزها نجات نخواهد یافت.

پایگاه خبری "البشار" نیز با انعکاس این خبر تلاش کرد که پیشرفت و توانمندی نظامی ایران را چالشی برای جهان جلوه دهد.

بنابر این گزارش، ایران امروز از پیوستن یک سلاح پیشرفته جدید به ناوگان نظامی این کشور خبر داد و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که شناور و ناو دشمن در تیررس آتش آن خواهد بود.

پایگاههای خبری اسلام الیوم، خبرگزاری اخبار الاسلام ، سیریانیوز، رادیو و تلویزیون مصر و العراق الجمیع به بازتاب گسترده این خبر پرداختند.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ